Zmotywuj pracownika, FIRMA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->© Copyright for Polish edition by WydawnictwoZloteMysli.plData: 09.03.2010Darmowa publikacja,dostarczona przezZłote Myśli Sp z o.o.NiniejszaWydawcę.publikacjipublikacjaZabronionebezmożesąbyćkopiowanazmianyorazwdowolniezawartościsięjejrozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przezjakiekolwiekzgodypisemnejWydawcy.Zabraniaodsprzedaży, zgodnie zregulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.Tytuł: Zmotywuj pracownikaAutor: Anna GrabkaSkład: Magda WasilewskaKorekta: Magda WasilewskaDystrybucja w Internecie, za zgodą AutoraWydawnictwo Złote Myśliul. Daszyńskiego 544-100 GliwiceWWW:www.ZloteMysli.plEMAIL:kontakt@zlotemysli.plWszelkie prawa zastrzeżone.All rights reserved.SPIS TREŚCIWSTĘP...............................................................................................4NIE MOTYWUJ!.................................................................................6Większość ludzi ma naturalną motywację....................................................................6Jak powstaje motywacja?.............................................................................................6Co wzmacnia motywację?.............................................................................................7Co ludzi demotywuje?...................................................................................................8Efekt Pigmaliona i efekt Galatei...................................................................................9Przeprowadzone badania............................................................................................10Wnioski dla szefów......................................................................................................11BĄDŹ PIGMALIONEM!......................................................................9ATMOSFERA PRACY........................................................................13Co to znaczy „dobra atmosfera pracy”?.......................................................................13Jak budować właściwą atmosferę pracy?....................................................................13Co daje miła atmosfera w pracy?.................................................................................15Rola pochwały.............................................................................................................16Jak przekazywać pochwałę?........................................................................................16Tego nie rób…..............................................................................................................17To warto robić.............................................................................................................18Co daje dobrze przekazana pochwała?........................................................................18Rola krytyki.................................................................................................................19Opór przed przekazywaniem informacji krytycznej...................................................19Jak przekazywać krytykę? Schemat postępowania....................................................20JAK PRZEKAZYWAĆ POCHWAŁĘ?.................................................16KRYTYKA, KTÓRA MOTYWUJE......................................................19DEKALOG KONSTRUKTYWNEGO KRYTYKA.................................22JAK ZEPSUĆ FEEDBACK?...............................................................24NIEFINANSOWE METODY MOTYWACJI PRACOWNIKA...............26Pokazuj sensowność pracy..........................................................................................26Wizualizuj cel..............................................................................................................27Oczekuj najlepszego....................................................................................................27Konsultuj.....................................................................................................................27Włącz pracownika w proces rekrutacji (assessement centre)....................................28Pochwała i krytyka......................................................................................................28Dbaj o pracownika......................................................................................................29Zadbaj o różnorodność zajęć......................................................................................29Mądrze planuj każde zadanie.....................................................................................29Buduj zżyty zespół.......................................................................................................29ZMOTYWUJ PRACOWNIKA —Anna GrabkaWstępWstępZanim trafiłam do Złotych Myśli — pracowałam w kilku miejscach.Do dziś lubię odwiedzać inne firmy, obserwować i wyciągać wnioski.Często o tym, jak liderzy motywują swoich podwładnych, można sięprzekonać we wszelkich biurach obsługi, przy sklepowych kasachi wszędzie tam, gdzie stykamy się jako klienci z pracownikami innychfirm.Klienci widzą, jak traktowany jest pracownik.Kiedyś w pewnym sklepie (dużej sieci) pracownicy pytali przy kasieo numer kodu pocztowego każdego klienta. Zapytałam w jakim celuzbierają te informacje — usłyszałam odpowiedź: „bo tak kazali namrobić ci na górze”. Uśmiechnęłam się. Wiedziałam, że mam do czy-nienia z pracownikiem, który nie do końca jest przekonany o celowo-ści i sensowności własnej pracy. Albo niedostatecznie został prze-szkolony w kwestii udzielania odpowiedzi kupującym.W innym sklepie, w którym robię czasami zakupy — jedna z kasjerekwyróżnia się. Prawdę mówiąc, pierwszy raz spotkałam kogoś, ktopracując jako kasjer w sklepie, wydawał mi się naprawdę szczęśliwąosobą. Ta pani wkłada serce w to, co robi. Kiedyś zapomniałam zwa-żyć towar na stanowisku z warzywami. Ta pani bez żadnego zbędne-go gadania — poszła i samodzielnie zważyła mi towar. Inni kasjerzy,z tego samego sklepu, zazwyczaj odsyłali mnie, żebym sobie samaposzła zważyć. Ten sam sklep, prawdopodobnie jego pracownicy sąpodobnie szkoleni — a zupełnie inne podejście do klienta. Zapytałam4ZMOTYWUJ PRACOWNIKA —Anna GrabkaWstępją kiedyś, czy lubi swoją pracę. Odpowiedziała — „często mnie o toludzie pytają, ja naprawdę lubię robić to, co robię”.Ludzie, którzy lubią swoją pracę — lepiej ją wykonują,są szczęśliwsi. Przyciągają klientów. Budują pozytywnywizerunek firmy.Książkę tę kieruję do liderów, kierowników, menadżerów. Aby wska-zać im, że mają wpływ na to, jak pracują ich podwładni. A od pracyich podwładnych zależy często sukces firmy. Rolą lidera jest pozy-tywne wpływanie na innych, poznanie swoich pracowników, umiesz-czenie ich na stanowiskach, na których będą pracować wydajniei chętnie, zespolić ich z życiem firmy.W tej publikacji skupiam się na motywacji pracownika. Zdaję sobiesprawę z tego, że przedstawiam najbardziej podstawowe informacjedotyczące zarządzania i kierowania. Jednak moje własne doświad-czenia i obserwacje upewniają mnie, że to ciągle jest mało rozpo-wszechniona w Polsce wiedza.Anna Grabkawww.StrefaLidera.com5 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl