Zał-14 Lotniska, Katastrofa pod Smoleńskiem

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MIĘDZYNARODOWE NORMY
I ZALECANE METODY POSTĘPOWANIA
ZAŁĄCZNIK 14
DO KONWENCJI O MIĘDZYNARODOWYM LOTNICTWIE
CYWILNYM
LOTNISKA
TOM I
PROJEKTOWANIE I EKSPLOATACJA LOTNISK
WYDANIE CZWARTE – LIPIEC 2004
Niniejsze wydanie obejmuje wszystkie zmiany do Załącznika 14, Tom I, przyjęte
przez Radę przed dniem 28 lutego 2004 roku i z dniem 25 listopada 2004 roku
zastępuje wszystkie poprzednie wydania Załącznika 14, Tom I.
W celu uzyskania informacji o możliwości zastosowania Norm
oraz Zalecanych Metod Postępowania,
patrz
Rozdział 1, 1.2 oraz Przedmowa.
ORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO LOTNICTWA CYWILNEGO (ICAO)
ZMIANY I POPRAWKI
Wydania zmian publikowane są regularnie w
Dzienniku ICAO
oraz w miesięcznym uzupełnieniu do
Katalogu
wydawnictw i środków audiowizualnych ICAO
, z którymi posiadacze niniejszej publikacji powinni się zapoznać.
Poniższa tabela służy do zapisu zmian.
ZAPIS ZMIAN I POPRAWEK
ZMIANY
POPRAWKI
Nr
Data wejścia
w życie
Data wpisu
Wpisujący
Nr
Data wejścia
w życie
Data wpisu
Wpisujący
1-6
Zamieszczona w niniejszej edycji
7
24.11.2005
24.11.2005
ULC
8
23.11.2006
23.11.2006
ULC
9
15.07.2006
15.07.2006
ULC
(ii)
SPIS TREŚCI
Skróty i symbole
(vi)
3.15 Stanowiska odladzania/przeciwdziałania
oblodzeniu
3-20
Publikacje
(vii)
ROZDZIAŁ 4. Ograniczanie i usuwanie
przeszkód lotniczych 4-1
4.1 Powierzchnie ograniczające przeszkody 4-1
4.2 Wymagania w zakresie ograniczania
przeszkód
PRZEDMOWA
(ix)
ROZDZIAŁ 1. Uwagi ogólne
1-1
4-5
1.1
Definicje
1-1
4.3 Obiekty usytuowane poza powierzchnia-
mi ograniczającymi przeszkody
1.2
Zastosowanie
1-8
4-9
1.3
Jednolite systemy odniesienia
1-8
4.4 Inne obiekty
4-9
1.4
Certyfikacja lotnisk
1-8
1.5
Zarządzanie bezpieczeństwem
1-9
ROZDZIAŁ 5. Wzrokowe pomoce nawiga-
cyjne
1.6
Projektowanie lotniska
1-9
5-1
5.1 Wskaźniki i urządzenia sygnalizacyjne 5-1
5.1.1 Wskaźnik kierunku wiatru 5-1
5.1.2 Wskaźnik kierunku lądowania 5-1
5.1.3 Lampa sygnałowa 5-1
5.1.4 Znaki sygnałowe i pole sygnałowe 5-2
5.2 Oznakowanie poziome
1.7
Kod referencyjny lotniska
1-10
ROZDZIAŁ 2. Dane lotniska
2-1
2.1 Dane lotnicze
2-1
2.2 Punkt odniesienia lotniska
2-2
2.3 Wzniesienie lotniska i drogi startowej
2-2
5-2
2.4 Temperatura odniesienia lotniska
2-2
5.2.1 Informacje ogólne
5-2
2.5 Wymiary lotniska i informacje z tym
związane
2-2
5.2.2 Oznakowanie tożsamości drogi
startowej
5-3
2.6 Nośność nawierzchni
2-3
5.2.3 Oznakowanie osi drogi startowej 5-5
2.7 Miejsce przeznaczone do sprawdzania
wysokościomierza przed lotem
5.2.4 Oznakowanie progu
5-5
2-5
5.2.5 Oznakowanie punktu celowania
5-7
2.8 Długości deklarowane
2-5
5.2.6 Oznakowanie strefy przyziemienia 5-8
2.9 Stan pola ruchu naziemnego i urządzeń z
nim związanych
2-5
5.2.7 Oznakowanie krawędzi drogi star-
towej
5-8
2.10 Usuwanie statków powietrznych unieru-
chomionych przez awarię
2-7
5.2.8 Oznakowanie osi drogi kołowania 5-10
5.2.9 Oznakowanie płaszczyzny do za-
wracania na drodze startowej
2.11 Ratownictwo i walka z pożarem
2-7
5-10
2.12 Systemy wzrokowych wskaźników
ścieżki podejścia
5.2.10 Oznakowanie miejsca oczekiwa-
nia przed drogą startową
2-7
5-12
2.13 Współpraca służb informacji lotniczej i
władz lotniska
5.2.11 Oznakowanie pośredniego miej-
sca oczekiwania
2-9
5-12
5.2.12 Oznakowanie lotniskowego sta-
nowiska sprawdzania VOR
ROZDZIAŁ 3. Charakterystyki fizyczne
3-1
5-14
3.1 Drogi startowe
3-1
5.2.13 Oznakowanie stanowiska posto-
jowego statku powietrznego
3.2 Pobocze drogi startowej
3-5
5-14
5.2.14 Linie bezpieczeństwa na płycie 5-15
5.2.15 Oznakowanie miejsca oczekiwa-
nia na drogach ruchu kołowego
3.3 Płaszczyzny do zawracania na drodze
startowej 3-6
3.4 Pasy dróg startowych 3-8
3.5 Zabezpieczenia końców drogi startowej 3-10
3.6 Zabezpieczenia wydłużonego startu 3-11
3.7 Zabezpieczenia przerwanego startu 3-11
3.8 Strefa operacyjna radiowysokościomierza 3-12
3.9 Drogi kołowania
5-15
5.2.16 Oznakowanie nakazu
5-16
5.2.17 Oznakowanie informacyjne
5-16
5.3 Światła
5-17
5.3.1 Informacje ogólne
5-17
3-12
5.3.2 System oświetlenia awaryjnego
5-21
3.10 Pobocza drogi kołowania
3-17
5.3.3 Latarnia lotnicza
5-21
3.11 Pas drogi kołowania
3-18
5.3.4 Świetlne systemy podejścia
5-24
3.12 Zatoki oczekiwania, miejsca oczekiwa-
nia przed drogą startową, pośrednie
miejsca oczekiwania i miejsca oczeki-
wania na drogach ruchu kołowego
5.3.5 Systemy wzrokowych wskaźników
ścieżki podejścia
5-29
5.3.6 Światła prowadzenia po kręgu
5-39
3-18
5.3.7 Świetlne systemy prowadzania do
drogi startowej
3.13 Płyty
3-20
5-40
3.14 Odizolowane stanowisko postoju statku
powietrznego
3-20
5.3.8 Światła identyfikacyjne progu dro-
gi startowej
5-40
(iii)
5.3.9 Światła krawędzi drogi startowej 5-41
5.3.10 Światła progu drogi startowej i
światła poprzeczek skrzydłowych
5-42
7.1 Drogi startowe i drogi kołowania całko-
wicie lub częściowo wyłączone z użyt-
kowania
7-1
5.3.11 Światła końca drogi startowej
5-43
7.2 Nawierzchnie o małej nośności
7-1
5.3.12 Światła osi drogi startowej
5-43
7.3 Powierzchnia przed progiem
7-3
5.3.13 Światła strefy przyziemienia
5-48
7.4 Strefy wyłączone z użytkowania
7-3
5.3.14 Światła wskazania drogi kołowa-
nia szybkiego zjazdu
5-48
ROZDZIAŁ 8. Systemy elektryczne
8-1
5-50
5.3.16 Światła osi drogi kołowania 5-50
5.3.17 Światła krawędzi drogi kołowania 5-54
5.3.18 Światła płaszczyzny do zawraca-
nia na drodze startowej
8.1 Systemy zasilania elektroenergetycznego
urządzeń nawigacyjnych
8-1
8.2 Projektowanie systemu
8-2
8.3 Kontrola
8-2
5-54
ROZDZIAŁ 9. Lotniskowe służby operacyj-
ne, wyposażenie i urządzenia
5.3.19 Poprzeczki zatrzymania
5-55
9-1
5.3.20 Światła pośredniego miejsca
oczekiwania
9.1 Planowanie działań ratowniczych na
lotnisku
5-56
9-1
5.3.21 Światła wykołowania ze stanowi-
ska odladzania/przeciwoblodzeniowego
9.2 Ratownictwo i walka z pożarem
9-2
5-57
5.3.22 Światła ochronne drogi startowej 5-57
5.3.23 Oświetlenie płyt
9.3 Usuwanie statku powietrznego unieru-
chomionego przez awarię
9-7
5-59
9.4 Zmniejszanie zagrożenia ze strony pta-
ków 9-8
9.5 Służba zarządzania płytą 9-8
9.6 Obsługa naziemna statku powietrznego 9-9
9.7 Użytkowanie pojazdów lotniskowych
5.3.24 Wzrokowy system dokowania
5-60
5.3.25 Światła prowadzenia na stanowi-
sko postojowe statku powietrznego
5-61
5.3.26 Światła miejsca oczekiwania na
drodze ruchu kołowego
9-9
5-62
9.8 Systemy prowadzenia i kontroli ruchu
naziemnego
5.4 Znaki pionowe
5-63
9-9
5.4.1 Informacje ogólne
5-63
9.9 Rozmieszczenie i konstrukcja urządzeń
oraz instalacji w strefach operacyjnych 9-10
9.10 Ogrodzenie
5.4.2 Pionowe znaki nakazu
5-64
5.4.3 Pionowe znaki informacyjne
5-68
9-11
5.4.4 Znak lotniskowego stanowiska
sprawdzania VOR
9.11 Oświetlenie bezpieczeństwa
9-12
5-70
5.4.5 Znak tożsamości lotniska
5-71
ROZDZIAŁ 10. Utrzymanie lotniska
10-1
5.4.6 Znaki tożsamości stanowiska po-
stojowego statku powietrznego
10.1 Informacje ogólne
10-1
5-71
10.2 Nawierzchnie
10-1
5.4.7 Znak miejsca oczekiwania na dro-
dze ruchu kołowego
10.3 Wykonywanie remontów nawierzchni
drogi startowej
5-71
10-2
5.5 Oznaczniki
5-72
10.4 Pomoce wzrokowe
10-2
5.5.1 Informacje ogólne
5-72
5.5.2 Oznaczniki krawędzi drogi starto-
wej bez nawierzchni sztucznej
5-72
DODATEK 1. Kolory naziemnych świateł
lotniczych, oznakowania poziomego,
znaków i tablic
5.5.3 Oznaczniki krawędzi zabezpiecze-
nia przerwanego startu
D1-1
5-72
1. Informacje ogólne
D1-1
5.5.4 Oznaczniki krawędzi drogi starto-
wej pokrytej śniegiem
2. Kolory naziemnych świateł lotniczych
D1-1
5-72
3. Kolory oznakowania poziomego, znaków
oraz tablic
5.5.5 Oznaczniki krawędzi drogi koło-
wania
D1-2
5-73
5.5.6 Oznaczniki osi drogi kołowania
5-73
DODATEK 2. Charakterystyki lotniczych
świateł naziemnych
5.5.7 Oznaczniki krawędzi drogi koło-
wania bez nawierzchni sztucznej
D2-1
5-73
5.5.8 Oznaczniki granicy pola wzlotów
5-74
DODATEK 3. Poziome oznakowanie nakazu
oraz oznakowanie informacyjne
D3-1
ROZDZIAŁ 6. Pomoce wzrokowe dla ozna-
kowania przeszkód
6-1
DODATEK 4. Wymagania dotyczące projek-
towania znaków pionowych
6.1 Obiekty wymagające oznakowania
6-1
D4-1
6.2 Oznakowanie dzienne przeszkód
6-2
6.3 Oznakowanie świetlne przeszkód
6-4
DODATEK 5. Wymagania dotyczące jakości
danych lotniczych
ROZDZIAŁ 7. Pomoce wzrokowe dla ozna-
czania stref o ograniczonym użytkowaniu
D5-1
7-1
(iv)
5.3.15 Światła zabezpieczenia przerwa-
nego startu
DODATEK 6. Usytuowanie świateł na prze-
szkodzie lotniczej
kowych wskaźników ścieżki podejścia
ZA-18
D6-1
13. Oznakowanie świetlne stref wyłączonych
z użytkowania
ZA-19
ZAŁĄCZNIK A. Materiał uzupełniający do
Załącznika 14, tom I
ZA-1
14. Światła wskazania drogi kołowania szyb-
kiego zjazdu
ZA-19
1. Ilość, usytuowanie i kierunki dróg starto-
wych
15. Regulacja intensywności świateł podej-
ścia i drogi startowej
ZA-1
ZA-19
2. Zabezpieczenia wydłużonego startu i za-
bezpieczenia przerwanego startu
16. Pole sygnałowe
ZA-20
ZA-2
17. Służby ratowniczo-gaśnicze
ZA-20
3. Obliczanie deklarowanych długości
ZA-3
18. Operatorzy pojazdów
ZA-22
4. Nachylenia drogi startowej
ZA-5
19. Metoda ACN-PCN określania nośności
nawierzchni
5. Równość nawierzchni drogi startowej
ZA-5
ZA-22
6. Określanie i wyrażanie charakterystyk
tarcia na zaśnieżonych i/lub oblodzonych
nawierzchniach sztucznych
ZA-6
ZAŁĄCZNIK B. Powierzchnie ograniczające
przeszkody
ZB-1
7. Określanie charakterystyk tarcia mokrych
nawierzchni drogi startowej
ZA-7
Skrócony spis ważniejszych zagadnień
Zawartych w Załączniku 14, tom I
8. Pasy dróg startowych
ZA-9
1
9. Zabezpieczenie końców drogi startowej
ZA-10
10. Usytuowanie progu
ZA-11
11. Świetlne systemy podejścia
ZA-11
12. Priorytet instalowania systemów wzro-
(v)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl