Zakres czynności pracownika, KADRY, Kadrowe

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
…................................................................
(oznaczenie pracodawcy)
dnia …....................................... r.
Zakres czynności pracownika
obowiązujący dla Pana (Pani) ………………………………..
Stanowisko pracy: ………………………………………….
Bezpośredni przełożony: ……………………………………
§ 1
Obowiązki pracownika
1. Zgodnie z treścią art. 100 Kodeksu pracy
Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i
starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z
przepisami prawa lub umową o pracę. Pracownik jest także obowiązany w szczególności:
·
przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,
·
przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,
·
przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów
przeciwpożarowych,
·
dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje,
których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,
·
przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,
·
przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.
2. Do podstawowych obowiązków pracownika, zgodnie z treścią art. 211 Kodeksu pracy, należy również
przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. W szczególności pracownik jest
obowiązany:
·
znać przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, brać udział w szkoleniu i instruktażu z
tego zakresu oraz poddawać się wymaganym egzaminom sprawdzającym,
·
wykonywać pracę w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy
oraz stosować się do wydawanych w tym zakresie poleceń i wskazówek przełożonych,
·
dbać o należyty stan maszyn, urządzeń, narzędzi i sprzętu oraz o porządek i ład w miejscu
pracy,
·
stosować środki ochrony zbiorowej, a także używać przydzielonych środków ochrony
indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, zgodnie z ich przeznaczeniem,
·
poddawać się wstępnym, okresowym i kontrolnym oraz innym zaleconym badaniom lekarskim
i stosować się do wskazań lekarskich,
·
niezwłocznie zawiadomić przełożonego o zauważonym w zakładzie pracy wypadku albo
zagrożeniu życia lub zdrowia ludzkiego oraz ostrzec współpracowników, a także inne osoby
znajdujące się w rejonie zagrożenia, o grożącym im niebezpieczeństwie,
·
współdziałać z pracodawcą i przełożonymi w wypełnianiu obowiązków dotyczących
bezpieczeństwa i higieny pracy.
3. Zakres obowiązków (czynności) na Pani (Pana) stanowisku pracy obejmuje:
– ……………………………………….,
– ……………………………………….,
– ……………………………………….,
(szczegółowy zakres pracy)
§ 2
Uprawnienia pracownika
Oprócz praw określonych Kodeksem pracy przysługują Panu (Pani) szczególne uprawnienia do:
– ……………………………………….,
– ……………………………………….,
– ……………………………………….,
– ……………………………………….,
§ 3
Odpowiedzialność pracownika
Oprócz zakresu odpowiedzialności określonego Kodeksem jest Pan (Pani) odpowiedzialny/a za:
– ……………………………………….,
– ……………………………………….,
– ……………………………………….,
– ……………………………………….,
§ 4
Obowiązywanie
Niniejszy zakres czynności, obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności jest integralną częścią umowy o
pracę.
…………………………………
(pieczęć i podpis pracodawcy lub osoby reprezentującej pracodawcę
albo osoby upoważnionej do składania oświadczeń w imieniu
pracodawcy)
Powyższy zakres czynności przyjmuję do wiadomości i przestrzegania, i potwierdzam jego odbiór.
……………………………
(data i podpis pracownika)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl