Za duże - za małe, ZABAWY FUNDAMENTALNEWiek 18m-2l

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wiek 18m-2l
Za du˝e – za ma∏e
Co nale˝y zrobiç
Przygotuj kilka kartonowych tub (np. ma∏a – po papierze
toaletowym, Êrednia – po r´cznikach kuchennych, du˝a
– w sklepie dla plastyków mo˝na kupiç kartonowe tuby do
przenoszenia du˝ych rysunków). Przygotuj tak˝e przedmioty
ró˝nych wielkoÊci: ma∏e, Êrednie i bardzo du˝e. Zach´ç
dziecko, by wk∏ada∏o zabawki do otworów. JeÊli zabawka
b´dzie mniejsza od Êrednicy otworu, wypadnie z drugiej
strony tuby (gumowe zabawki „przelatujàce” przez tub´
wydajà intrygujàcy dêwi´k). JeÊli zabawka b´dzie za du˝a –
nie zmieÊci si´ do otworu. Powiedz wówczas: „Ten piesek
jest za du˝y do tego otworu” i zach´ç dziecko do w∏o˝enia
tego samego elementu do wi´kszej tuby.
Jak to pomaga dziecku
w uczeniu si´
åwiczenie to doskonale rozwija
umiej´tnoÊç postrzegania wielkoÊci
i umiej´tnoÊç przewidywania.
Mo˝na przy nim uczyç dziecko
przymiotników, które znakomicie
wzbogacajà s∏ownictwo.
Kojarzenie,
przewidy-
wanie,
organizacja
przestrzenna
Wskazówka
Te zabawy pozwalajà dziecku przechodziç na wy˝szy poziom rozwiàzywa-
nia problemów: od metody prób i b∏´dów do analizy materia∏u i wyciàgania
wniosków na jej podstawie.
I jeszcze jedno!
Zamiast tub mo˝esz przygotowaç pude∏ka i sprawdzaç, czy zabawki miesz-
czà si´ w nich, czy sà za du˝e.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl