Zabawy dla maluszków (żłobek), różności dla dzieci w żłobku

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Zabawy dla maluszków1. A kuku! Gdzie jest mama?Zwróć na siebie uwagę dziecka, a potem przykryj swoją głowęi twarz pieluszką lub chusteczką i zapytaj gdzie jest mama? Po kilkusekundach zrzuć zasłonę i wykrzyknij radośnie „A kuku tu jestem!”.6. Jestem miś mam na imię Zdziś.Pokaż dziecku misia a następnie zacznij udawać, że zabawka mówi:„cześć jestem miś mam na imię Zdziś. A ty jak masz na imię?”.Podczas tej zabawy zmieniaj intonację głosu.7. Tu mama ma nosek, a tu oko.Połóż rączkę dziecka na swojej twarzy i przesuń nią po swoichoczach, nosie, ustach oczywiście mów maluchowi, co akurat dotykai do czego to służy.2. A kuku! Gdzie jest moje maleństwo?Cieniutką pieluszką tetrową na krótką chwilę przykryj buzię dzieckai zapytaj gdzie Est moje maleństwo? Po chwili zdejmij pieluszkęz radosnym okrzykiem „A tu jesteś”.8. Poznawanie przez dotykanie.Przygotuj sobie kilka skrawków materiałów, pluszaków lub małychpoduszek chodzi o to, aby przygotowane akcesoria miały różnąfakturę. Delikatnie dotykaj skórę dziecka na brzuszku lub kładź jegorączkę na tkaniny. Jeżeli masz duże kawałki tkanin możesz w ciepłympomieszczeniu rozebrać dziecko i kłaść je tak, aby całym ciałempoznawało rodzaje tkanin.3. Mini turlanie.Połóż brzuchem na swój brzuch malucha przytul i delikatnieprzechylaj się z lewej na prawą. Robiąc to mów a teraz na lewo a terazna prawo.4. Pokaż mi świat zwierząt.Przygotuj sobie duże wyraźne ilustracje zwierząt – na jednym obrazkujedno zwierzątko (możesz powycinać z gazet i nakleić na białysztywny karton, lub skorzystać z zasobów Internetu i wydrukować).Pokazuj dziecku po dwie trzy karty mówiąc, co to za zwierzę i gdziemieszka i jaki wydaje odgłos.9. Poznawanie przez wąchanie.Dawaj do powąchania swojemu dziecku różne produkty spożywcze,kartkę papieru, krem do pupy, itp. mów oczywiście, co to jest i doczego służy.10. Bańki mydlane.Ułóż wygodnie malucha w leżaczku lub na kocyku i puszczaj nad nimbańki mydlane.5. Skąd ten dźwięk?Posadź a właściwie połóż malucha np. na leżaczku i potrząsajgrzechotką lub dzwoń dzwoneczkiem z prawej strony dziecka.Maluszek powinien poszukać wzrokiem źródła dźwięku, kiedyzareaguje i skieruje się w jego stronę pochwal malca. Następniezagrzechocz z lewej strony czekając na reakcję. Aby stymulowaćrozwój malucha pamiętaj nie dzwoń i nie grzechocz maluchowi nadgłową, bo nie będzie w stanie zlokalizować źródła dźwięku.11. Kopnij piłkę.Nadmuchaj dużą kolorową plażową piłkę. Połóż dziecko na plecach,trzymaj piłkę nad jego nóżkami tak by wierzgając nóżkami mógłw nią uderzać. Jest! Nie ma!Pokazuj dziecku kolorową zabawkę lub jakiś duży przedmioto intensywnych kolorach. Gdy maluch skupi na nim wzrok zakryj jąna chwilę np. tetrową pieluszką „O! Nie ma!”. Po kilku sekundachodkryj i zawołaj „O! jest!”.12. Paluszek gilgocze.Nawiąż kontakt wzrokowy z dzieckiem, zamachaj dłonią, pokażpaluszka gilgoczka i z uśmiechem powiedz: „Idzie paluszek gilgoczei połaskocze…(tu imię dziecka) w brzuszek”. Powoli poruszającpalcami, zbliżaj je do skóry dziecka i delikatnie łaskotaj. Powtórzkilka razy łaskocząc w różne części ciała i oczywiście nazywaj je.13. Uwaga leci pszczoła!Trzymając dziecko na rękach siądź sobie wygodnie. Unieś palecw górę i zataczaj nim koła, udając brzęczenie pszczoły. Posadźpszczołę na policzku malucha i delikatnie go połaskocz. Powtórzzabawę kilka razy tak, ab mógł wodzić oczami za Twoim palcem. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl