Zestaw metod 1-3(1), kurs ortograffiti I-III

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Zestaw metod terapeutycznych
Autorami wymienionych metod są znani terapeuci, pedagodzy, psycholodzy i logopedzi. Trzeba pa-
miętać, że nie są to metody uniwersalne, jednakowo skuteczne dla wszystkich. Adresowane są do
dzieci i uczniów w różnym wieku, znajdujących się na różnych etapach rozwoju. Doświadczony te-
rapeuta wie, jak wykorzystać daną metodę i które ćwiczenia będą stymulowały określone funkcje
percepcyjno-motoryczne. Nie ma szybkiego sposobu na przezwyciężenie specyficznych trudności
w nauce. Tylko dobrze zorganizowana systematyczna praca terapeutyczna, połączona z dużym zaan-
gażowaniem ucznia, rodziców i nauczycieli, może przynieść efekty.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne (metoda psychomotoryczna)
M. Bogdanowicz, D. Okrzesik,
Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki
Sherborne
, Gdańsk 2005.
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (metoda psychomotoryczna)
M. Bogdanowicz,
Metoda Dobrego Startu
, Warszawa 1999.
Metoda „Rytmiczny ruch” Kerstin Linde i Harald Blomberg (metoda psychomotoryczna)
J. Krzyżewska,
Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej
, Suwałki 2000.
I. Mańkowska,
Kreowanie rozwoju dziecka
, Gdynia 2005.
Metoda integracji sensorycznej Violet Maas (metoda polisensoryczna)
V.F. Maas,
Uczenie się przez zmysły
, Warszawa 1998.
Kinezjologia edukacyjna Paula i Gail Dennison (metoda wspomagająca naturalny rozwój człowieka)
P. Dennison, G. Dennison,
Brain Gym. EduKinesthetics
, 1994.
I. Mańkowska,
Kreowanie rozwoju dziecka
, Gdynia 2005.
H. Nawrocka,
Plastyczność mózgu a Kinezjologia Edukacyjna
, Biuletyn PTD „Dysleksja”
nr 1(3)/2009.
J. Zwoleńska (red.),
Twórcza kinezjologia w praktyce
, Warszawa 2002.
Logorytmika (metoda psychomotoryczna)
J. Tokarczyk,
Wykorzystanie ćwiczeń logorytmicznych w terapii dzieci z zaburzeniami mowy i współwy-
stępującymi nieprawidłowościami w rozwoju psychomotorycznym
, Słupsk 1997.
Gry i zabawy w terapii pedagogicznej J. Jastrząb (metoda psychomotoryczna)
J. Jastrząb,
Gry i zabawy w terapii pedagogicznej
, Warszawa 2005.
Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci dyslektycznych
(program psychokorektywny)
J. Jastrząb,
Usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci dyslektycznych
, Warszawa 2005.
1
Moduł 4.
Wprowadzenie do terapii pedagogicznej
Metoda 18 struktur wyrazowych Ewa Kujawa i Maria Kurzyna (nauka czytania i pisania)
E. Kujawa, M. Kurzyna,
Reedukacja dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu metodą 18 struktur wy-
razowych
, Warszawa 1994.
Metoda sylabowa w czytaniu i pisaniu (metoda alternatywa wobec metod konwencjonalnych)
K. Grabałowska, J. Jastrząb, J. Mickiewicz, M. Wojak,
Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Poradnik meto-
dyczny do terapii dzieci dyslektycznych
, Toruń 1995.
ORTOGRAFFITI z Bratkiem (program edukacyjno-terapeutyczny)
I. Mańkowska, M. Rożyńska,
ORTOGRAFFITI z Bratkiem
, Gdynia 2010.
Metoda kolorowej ortografii L. Furmaga
L. Furmaga,
Ortofrajda: gawęda i teoria. Przewodnik
, Wejherowo 2007.
R. Janiec,
Ortofrajda. Nauka ortografii zupełnie inaczej
, „Biuletyn Oświatowy” nr 12/2002.
Drama
K. Pankowska,
Edukacja przez dramę. Przewodnik metodyczny
, Warszawa 1997.
Ekspresja artystyczna
I. Mańkowska,
Kreowanie rozwoju dziecka
, Gdynia 2005.
Znakomity materiał do pracy korekcyjno-kompensacyjnej stanowią także
programy multimedialne
.
Zachęcam do prześledzenia oferty wypróbowania dostępnych programów. Warto mieć wyrobioną
opinię o ich wartości merytorycznej i przydatności w procesie terapii.
2
Moduł 4.
Wprowadzenie do terapii pedagogicznej
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl