Zasady Handlu Forex Pol, GIEŁDA
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Zasady handlu
Uwaga: Zrozumienie Zasad handlu jest niezmiernie ważne. Zasady handlu regulują
przeprowadzanie transakcji przez Global Forex Trading (oddział Global Forex & Futures,
Ltd z siedzibą w Michigan, zwany dalej „GFT”), utrzymywanie zabezpieczeń na koncie i
procedury fizycznej dostawy waluty.
Wymagania depozytowe i różne opłaty
•
Wszystkie depozyty są rozliczane w dolarach amerykańskich USD. Jeżeli klient
chciałby zasilić swój rachunek inną walutą wówczas GFT zamieni deponowaną walutę
na USD zgodnie z obowiązującym kursem rynkowym.
•
Aby otworzyć rachunek wymagany jest minimalny depozyt w wysokości dwóch i pół
tysiąca dolarów 2.500,- USD. Depozyty mogą być składane czekiem lub przelewem.
•
Wszystkie czeki muszą być wystawiane na rzecz Global Forex Trading
•
Rachunek zostanie zasilony środkami z czeku dopiero w momencie rozliczenia czeku
przez bank wystawcy
•
Aby wypłacić środki z własnego rachunku, właściciel musi przesłać pocztą lub faksem
do GFT podpisany Formularz wypłaty (Funds Request Form)
•
GFT nie może wysyłać ani otrzymywać środków pieniężnych na rachunek lub z
rachunku trzeciej osoby.
•
Rachunek zostanie uznany za nieaktywny, jeżeli nie zostanie na nim zrealizowana
żadna transakcja przez okres dłuższy lub równy 60 dni. Oprócz innych stosownych
opłat, GFT obciąża nieaktywne rachunki miesięczną opłatą w wysokości
siedemdziesięciu pięciu dolarów (75 USD). Rachunki, na których wartość
zgromadzonych środków wynosi mniej niż tysiąc dolarów (1.000 USD) i zostaną
uznane za nieaktywne są przez GFT blokowane i obciążane opłatą za nieaktywność w
wysokości 75 dolarów (75 USD)
•
Za wszystkie opłaty bankowe, w szczególności opłaty za przelewy, odpowiada klient.
Opłaty te będą wliczane w ciężar rachunku klienta.
•
W przypadku braku możliwości rozliczenia przesłanego przez klienta czeku ze
względu na brak środków na koncie lub wydania polecenia zatrzymania płatności
czeku, z rachunku klienta w GFT zostanie pobrana prowizja w wysokości dwudziestu
pięciu dolarów (25 USD).
Godziny handlu
•
Klient może dokonywać transakcji dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę
zaczynając od godziny 17:00 w niedzielę i kończąc o godzinie 17:00 w piątek.
Obowiązuje czas wschodnio-amerykański według standardu E.S.T. (Eastern Standard
Time) włączając w to stosowne przesunięcia (E.D.T.)
•
O godzinie 17:00 E.S.T. w każdy piątek, handel zostaje wstrzymany do godziny
17:00 E.S.T. w niedzielę.
•
Najpóźniej o godzinie 15:00 E.S.T. pozycje klienta przypadające do rozliczenia w
danym dniu będą „zrolowane” (przesunięte do rozliczenia) do następnego
stosownego dnia, chyba, że klient poinformował GFT dwa dni wcześniej o zamiarze
otrzymania fizycznej dostawy waluty. GFT stosuje punkty swapowe Tom/Next przy
rozliczaniu „rolowania”. Wszystkie transakcje wykonane po godzinie 15:00 E.S.T.
przypadają na kolejny dzień waluty.
•
W najlepszy możliwy sposób GFT będzie informować klientów o zmianie godzin
handlu wynikających z wakacji i świąt oraz przerw niezbędnych do utrzymania
systemu.
www.efixpolska.com
e-mail: info@efixpolska.com
tel.: (0..61) 872 74 18
Automatyczne rolowanie otwartych pozycji niezgłoszonych do realizacji poprzez
fizyczną dostawę
•
Wszystkie kontrakty walutowe są zawierane z domyślną fizyczną dostawą waluty, ale
w przypadku, gdy klient nie poinformuje GFT o zamiarze rozliczenia zakupu walut
poprzez fizyczną dostawę przed godziną 15:00 E.S.T., wówczas transakcja będzie
zrolowana poprzez transakcję swapową do następnego stosownego dnia waluty. GFT
będzie kontynuować rolowanie otwartych pozycji aż do momentu, kiedy klient zgłosi
zamiar rozliczenia transakcji poprzez fizyczną dostawę lub zamknie otwartą pozycję
w tym samym dniu waluty. Za transakcje rolowania nie jest pobierana żadna
prowizja.
Wymagane minimalne zabezpieczenia
•
Wymagane zabezpieczenia mogą być przedmiotem zmian bez uprzedzenia a
zmienione mają zastosowanie do wszystkich nowych i istniejących transakcji.
Wymogi zabezpieczeń mogą różnić się między klientami. GFT zastrzega sobie prawo
do zmniejszenia lub podniesienia wymaganych zabezpieczeń na dowolnych
rachunkach według własnego uznania.
•
„Wymagane Zabezpieczenie Początkowe” (Initial Margin Requirement) to kwota
środków pieniężnych w USD na rachunku klienta potrzebna do pokrycia wszystkich
otwartych pozycji. Rachunek dobrze zabezpieczony to rachunek, na którym wartość
środków jest wyższa niż Wymagane Zabezpieczenie Początkowe. Wszystkie otwarte
pozycje są przeliczane do równowartości dolarów amerykańskich USD zgodnie z
kursem rynkowym.
•
GFT zachowuje prawo do zrównoważenia jakiejkolwiek otwartej pozycji w
jakiejkolwiek walucie otwieranej za pomocą systemów GFT z przyczyn, które uzna za
stosowne, w szczególności, kiedy zabezpieczenie jest niewystarczające lub grozi mu
taka sytuacja, bez względu na wysokość zabezpieczenia wcześniej. Ogólnie,
rachunek będzie uznany jako niewystarczająco zabezpieczony, kiedy wartość
środków na rachunku będzie mniejsza niż sto procent (100%) Zabezpieczenia
Początkowego otwartych pozycji. Właściciel rachunku jest wówczas odpowiedzialny
za doprowadzenie do stanu, kiedy jego watość przekracza Wymagane
Zabezpieczenie Początkowe. W przypadku, gdy GFT zezwoli na utrzymywanie
otwartych pozycji pomimo tego, że wartość środków jest mniejsza od Wymaganych
Zabezpieczeń Początkowych, wciąż zachowuje prawo do zamknięcia pozycji w
każdym czasie a inwestor powinien spodziewać się, że bez względu na jakąkolwiek
komunikację ze strony GFT, jeżeli kiedykolwiek wartość środków na rachunku będzie
równa lub spadnie poniżej dwudziestu pięciu procent (25%) Wymaganego
Zabezpieczenia Początkowego wówczas wszystkie pozycje otwarte na rachunku
zostaną zamknięte. Bez względu na jakiekolwiek działania podjęte przez GFT,
inwestor będzie wyłącznie odpowiedzialny za jakąkolwiek ujemną wartość środków
na rachunku, która wynika z prowadzenia jego rachunku w GFT.
•
Kiedy rachunek staje się niewystarczająco zabezpieczony, czyli wartość środków
zgromadzonych na rachunku jest mniejsza od Wymagań Zabezpieczenia
Początkowego, wówczas możliwość otwierania nowych pozycji jest automatycznie
blokowana. Możliwość otwierania nowych pozycji na rachunku jest zablokowana do
momentu zasilenia rachunku pieniędzmi lub zamknięcia odpowiedniej ilości
otwartych pozycji tak, aby wartość środków na rachunku przewyższała poziom
Zabezpieczenia Początkowego. Brak bezpośredniej reakcji na stan
www.efixpolska.com
e-mail: info@efixpolska.com
tel.: (0..61) 872 74 18
niewystarczającego zabezpieczenia na rachunku może prowadzić, według własnego
uznania GFT, do zamknięcia wszystkich pozycji na rachunku klienta. Jeżeli z
jakichkolwiek przyczyn, pomimo stanu niewystarczającego zabezpieczenia rachunku,
klient otworzy jakąkolwiek nową pozycję, GFT zastrzega sobie prawo do zamknięcia,
według własnego uznania i na wyłączną odpowiedzialność właściciela rachunku
którąkolwiek z otwartych pozycji.
Realizacja zleceń
•
Składanie zleceń. Zlecenia są przyjmowane poprzez Internet lub telefon w pokoju
zleceń GFT
•
Nagrywanie zleceń. Wszystkie telefony do pokoju zleceń są nagrywane przez
urządzenia do nagrań telefonicznych i zatrzymywane przez okres dwóch (2) tygodni.
Wszystkie rozmowy dotyczące zapytań o cenę, złożenia i realizacji zlecenia,
potwierdzeń i wszystkich innych spraw związanych z transakcjami są nagrywane,
aby zapewnić uczciwość i dokładność dla wszystkich stron zaangażowanych w
dostawę i realizację zleceń i według uznania GFT mogą być przechowywane do
dwóch (2) tygodni.
•
Zlecenia sporne. Wszystkie zlecenia składane w pokoju zleceń są potwierdzane przez
system i pojawiają się w raportach generowanych przez system. Zlecenie zostanie
uznane za prawidłowe, dokładne i bezsporne chyba, że klient zakwestionuje zlecenie
w przeciągu czterdziestu ośmiu (48) godzin od jego realizacji.
•
Potwierdzanie zleceń. W momencie, kiedy zlecenie zostaje elektronicznie
potwierdzone przez pokój zleceń, jego warunki są ostateczne a zobowiązanie klienta
ustalone chyba, że w odpowiednim czasie klient zakwestionuje zlecenie a GFT
według własnego uznania je skoryguje.
•
Niedozwolone zlecenia. Jakiekolwiek zlecenie złożone przez klienta, którego wartość
rachunku nie jest wystarczająca zostanie uznane jako niedozwolony handel i może
nie zostać zrealizowane przez System. Podobnie, zlecenia Stop i z Limitem ceny
wykonywane poza Dostępnym Zabezpieczeniem mogą nie zostać zrealizowane.
Zlecenia uznane za niedozwolony handel mogą nie zostać zarejestrowane przez
System. Niemniej jednak, jeżeli, pomimo tej zasady, GFT wykona takie zlecenie,
klient będzie odpowiedzialny za wynik na rachunku. Ponadto, jeżeli jakikolwiek
handel tego typu jest realizowany, GFT, według własnego uznania może natychmiast
zamknąć tak otwartą pozycję.
•
Zlecenia oczekujące do realizacji, kiedy GFT jest zamknięte. Kiedy GFT jest
zamknięte, w czasie wakacji i weekendów, zlecenia oczekujące do realizacji (Stop,
Limit, zlecenia warunkowe) są nieaktywne i nie zostaną wykonane do momentu aż
GFT rozpocznie pracę. Zlecenia są realizowane w oparciu o „rzeczywiste-obecne”
ceny a nie ceny, które mogły pojawić się, kiedy GFT było zamknięte.
Instrukcje składania zleceń telefonicznych w pokoju zleceń.
1. Zadzwoń do pokoju zleceń (Dealing Desk) na numer 1-877-465-0787 lub (616) 974-
3670
2. Kiedy Twój telefon zostanie odebrany, miej przygotowane następujące informacje dla
dealera, który odebrał Twój telefon:
•
Twój numer rachunku
•
Czy kupujesz czy sprzedajesz
•
Ilość walut (wartość transakcji)
•
Waluta, którą chcesz kupić/sprzedać
•
Cena za jaką chcesz zrealizować transakcję
•
Typ zlecenia (limit, stop, OCO- zlecenie warunkowe)
www.efixpolska.com
e-mail: info@efixpolska.com
tel.: (0..61) 872 74 18
Fizyczna Dostawa Waluty
•
Polecenie Fizycznej Dostawy Waluty zostanie zainicjowane tylko wtedy, kiedy klient
posiada na swoim rachunku wystarczające środki na zapłatę za waluty i środki na
pokrycie kosztów, opłat, ceł lub podatków wynikających z dostawy. W momencie
otrzymania przez GFT polecenia fizycznej dostawy, środki potrzebne do zapłaty za
waluty i pokrycia ponoszonych kosztów, opłat, ceł lub podatków (suma, której
ustalenie leży w gestii GFT) nie będą dostępne do zabezpieczenia innych transakcji
walutowych do momentu realizacji dostawy.
•
Polecenie Fizycznej Dostawy Waluty musi zostać przesłane do GFT do godziny 15:00
E.S.T. na dzień przed dniem, w którym Fizyczna Dostawa ma nastąpić. Ze względu na
różne strefy czasowe, różne zasady i regulacje w różnych krajach i różnych
instytucjach bankowych i naturalnych opóźnieniach, które mogą wystąpić w
przypadku dostaw do nie-anglojęzycznych krajów, daty dostaw są datami
przybliżonymi. Dlatego dostawa w ściśle określonym dniu jest celem a nie
bezwzględnym zobowiązaniem GFT, która tym samym nie ponosi odpowiedzialności
za wcześniejszą lub późniejszą dostawę.
•
Polecenie Fizycznej Dostawy Waluty musi zostać złożone poprzez pobranie formularza
dostawy (online), jego wypełnienie i przesłanie faksem kompletnego dokumentu z
powrotem do GFT. Klient zgłaszający polecenie dostawy musi w szczególności podać
numer identyfikacyjny transakcji, zapewnić odpowiednie środki na rachunku, podać
nazwę instytucji lub banku, jego adres, numer telefonu, numery ABA, nazwę i numer
rachunku. GFT zastrzega sobie prawo do uzyskania dodatkowych informacji, które
uzna za stosowne przed realizacją fizycznej dostawy.
KLIENT MUSI STOSOWAĆ SIĘ DO POWYŻSZYCH ZASAD HANDLU W KAŻDYM CZASIE.
GFT ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO ZMIAN ZASAD HANDLU BEZ UPRZEDNIEGO
POWIADAMIANIA KLIENTÓW. NIEMNIEJ JEDNAK, GFT BĘDZIE PRZEKAZYWAĆ KLIENTOM
WSZELKIE OGŁOSZENIA DOTYCZĄCE ZMIAN W ZASADACH HANDLU POPRZEZ SWOJE
SERWERY INTERNETOWE. WSZYSTKIE PYTANIA DOTYCZĄCE ZASAD HANDLU I ZMIAN,
KTÓRE MOGĄ NASTĄPIĆ PROSIMY KIEROWAĆ DO BIURA OBSŁUGI KLIENTÓW GFT.
WIĘCEJ INFORMACJI O PRAWACH I OBOWIĄZKACH GFT I KLIENTA MOŻNA UZYSKAĆ
ZAGLĄDAJĄC DO UMOWY „FOREIGN EXCHANGE AGREEMENT” I DOKUMENTU
„DISCLOSURE DOCUMENT”
www.efixpolska.com
e-mail: info@efixpolska.com
tel.: (0..61) 872 74 18
[ Pobierz całość w formacie PDF ]