Zacznik modul8 5, Moduł 8
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ocena poziomu graficznego pisma ucznia
(na podstawie obserwacji ucznia podczas pisania i oceny próbek jego pisma)
……………………………………………………………………… klasa ……..... data ………..........................
(
imię i nazwisko ucznia
)
Uczeń pisze ręką:
prawą
lewą
Siła nacisku ręki na przybór do pisania i na kartkę podczas pisania:
zbyt duża
odpowiednia
zbyt mała
Tempo pisania:
wolne
przeciętne
szybkie
Poprawność konstrukcyjna liter:
TAK
NIE
•
formy są dokładnie odtworzone
•
zachowana jest odpowiednia wysokość liter
•
owale są zamknięte
•
litery zawierają elementy graficzne, takie jak kropki, kreski i haczyki
•
zachowana jest spójność elementów litery
•
litery są kreślone ruchem płynnym, całościowym
•
zachowane są proporcje w budowie litery
Połączenia między literami:
TAK
NIE
•
łączenia liter w wyrazach są stosowane we właściwy sposób
– naturalne
– stykowe
– sztuczne
1
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
Proporcje pisma:
TAK
NIE
•
zachowane są proporcje liter w stosunku do siebie
•
zachowany jest odpowiedni stopień zagęszczenia między literami
•
zachowany jest odpowiedni stopień zagęszczenia między wyrazami
(odstęp między wyrazami wynosi szerokość litery „
n
”)
Położenie pisma:
TAK
NIE
•
utrzymana jest jednolitość pochylenia liter w obrębie jednego wyrazu
(litery powinny być pisane prosto – nie powinny być pochylone)
•
utrzymana jest jednolitość pochylenia liter w obrębie kilku wyrazów
•
pismo utrzymane jest w liniaturze
•
prawidłowo są rozplanowane i rozmieszczone wyrazy w stosunku do
strony
Cechy pisma:
TAK
NIE
czytelne
estetyczne
Czynniki utrudniające pisanie:
•
nieprawidłowy chwyt przyboru do pisania
•
nieprawidłowe ułożenie ręki
•
nieprawidłowe ułożenie zeszytu
2
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
•
wzmożona męczliwość ręki
•
pocenie się ręki
•
niechęć do pisania i ćwiczeń grafomotorycznych
•
kreślenie liter niezgodne z kierunkiem
Uwagi i zalecenia:
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
3
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
[ Pobierz całość w formacie PDF ]