Zacznik modul8 5, Moduł 8

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ocena poziomu graficznego pisma ucznia
(na podstawie obserwacji ucznia podczas pisania i oceny próbek jego pisma)
……………………………………………………………………… klasa ……..... data ………..........................
(
imię i nazwisko ucznia
)
Uczeń pisze ręką:
prawą
lewą
Siła nacisku ręki na przybór do pisania i na kartkę podczas pisania:
zbyt duża
odpowiednia
zbyt mała
Tempo pisania:
wolne
przeciętne
szybkie
Poprawność konstrukcyjna liter:
TAK
NIE

formy są dokładnie odtworzone

zachowana jest odpowiednia wysokość liter

owale są zamknięte

litery zawierają elementy graficzne, takie jak kropki, kreski i haczyki

zachowana jest spójność elementów litery

litery są kreślone ruchem płynnym, całościowym

zachowane są proporcje w budowie litery
Połączenia między literami:
TAK
NIE

łączenia liter w wyrazach są stosowane we właściwy sposób
– naturalne
– stykowe
– sztuczne
1
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
Proporcje pisma:
TAK
NIE

zachowane są proporcje liter w stosunku do siebie

zachowany jest odpowiedni stopień zagęszczenia między literami

zachowany jest odpowiedni stopień zagęszczenia między wyrazami
(odstęp między wyrazami wynosi szerokość litery „
n
”)
Położenie pisma:
TAK
NIE

utrzymana jest jednolitość pochylenia liter w obrębie jednego wyrazu
(litery powinny być pisane prosto – nie powinny być pochylone)

utrzymana jest jednolitość pochylenia liter w obrębie kilku wyrazów

pismo utrzymane jest w liniaturze

prawidłowo są rozplanowane i rozmieszczone wyrazy w stosunku do
strony
Cechy pisma:
TAK
NIE
czytelne
estetyczne
Czynniki utrudniające pisanie:

nieprawidłowy chwyt przyboru do pisania

nieprawidłowe ułożenie ręki

nieprawidłowe ułożenie zeszytu
2
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III

wzmożona męczliwość ręki

pocenie się ręki

niechęć do pisania i ćwiczeń grafomotorycznych

kreślenie liter niezgodne z kierunkiem
Uwagi i zalecenia:
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
……………………..………………………………………………………………….................................................................
3
Moduł 8
WSPARCIE PEDAGOGICZNE – ćwiczenie funkcji motorycznych u uczniów klas I–III
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • euro2008.keep.pl